De schaduw van Congo

>

Keignaertloop 2016

De slag om de Keignaert. Photo credits: Skatingsisters.eu
De ene wedstrijd is de andere niet. Het was afzien tijdens de Keignaertloop in het zwoele Zandvoorde. Telkens een loper mij passeerde, voelde dat als een uppercut. En ik heb aardig wat klappen gekregen in de slotronde. Meer boksbal dan loper. Versnellen zat er niet meer in. Overlevingstempo zoals dat heet. Nochtans was ik redelijk goed gestart met 3.35 en 3.44 in de hectische openingskilometers. Maar toen kreeg ik een hooikoortsaanval in de weide. Game over voor Bibman. Ademhalingsproblemen, jeukende ogen,... dit met nog ruim twee rondes van drie kilometer voor de boeg. Dat kan lang duren als alleen je neus nog wil lopen. Ik finishte nog net in de top 30, als 29ste in 33'56”. De schade bleef zo al bij al beperkt. In het individueel klassement behoud ik na zes wedstrijden de vijfde plaats.