De schaduw van Congo

>

Bilan van het OLC-seizoen


Photo credits: OLC.
 'Je mag stoppen, ze hebben hem al!' riep er me onlangs weer iemand toe vanuit zijn wagen. De clou van deze mop, daar zijn ze nog steeds naar aan het zoeken. Ik was aan het trainen voor de slotwedstrijd van het OLC en mijn gedachten dwaalden af naar 'De renner' van Tim Krabbé. “Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.” Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor niet-lopers.  Het OLC-seizoen zit er ondertussen na 17 wedstrijden op en het was een echte afvallingswedstrijd dit jaar. Eindwinnaar werd Jetro Vanhecke, voor Davy 'speedy' Stieperaere en Dominique Verbeke. Met een dertiende plaats in het algemeen klassement en onverhoopt brons in mijn leeftijdscategorie ben ik zelf uitermate blij. Ons BSRT-team pakte ook zilver in de ploegencompetitie. De Hermesboetjes bleken andermaal ongenaakbaar. Nu is het tijd om een rustpauze in te lassen, maar niet al te lang want anders val ik in een zwart gat. Duurloopjes op gure, regenachtige herfstavonden, daar kan geen enkel TV-programma tegenop.

Top 20 Eindklassement OLC 2014

1 Vanhecke Jetro
2 Stieperaere Davy
3 Verbeke Dominique
4 Olivier Johan
5 Fischer Benny
6 De Buf Yannick
7 Lestabel Maarten
8 Laenens Gunther
9 Deramoudt Johan
10 Puystjens Gino
11 Vandenberghe Hugo
12 Vandewaetere Hendrik
13 Meese Laurent
14 Ameloot Frederik
15 Vanden Berghe Patrick
16 Desmedt Martin
17 Ketels Jens
18 Tackx Koen
19 Janssen Alfred
20 Gadeyne Kevin