De schaduw van Congo

>

Dwars door het Westerkwartier 2014

14de pl. in 33'50" (photo credits: JC De Olifant)
'Dat was snel!' Als een vrouw dat in bed zegt is het niet echt een compliment, na een wedstrijd klinkt het als muziek in de oren. Veertiende in 33'50”, ik had het niet meteen verwacht na mijn missie naar London voor het Europeana-Inside project. Deze keer had ik echter wel de nodige zelfdiscipline in de pubs en tijdens de afsluitende receptie: regel van drie, niet meer dan drie consumpties (per uur). Ik hoefde maar aan mijn beroerde derde ronde in de St-Jansloop van 2012 terug te denken om sober te blijven. Het mooiste moment van Dwars door het Westerkwartier editie 2014 was de langegrekte eindsprint. Een lange, brede laan, zij aan zij met je tegenstrever in een eerlijke sprint en dan een, twee, zelfs drie keer versnellend om de beslissende kloof te slaan. Een handvol seconden winst en een heerlijke braadworst in Brasserie Rozenhof na afloop, daar doe je het als wedstrijdloper voor.