De schaduw van Congo

>

Tien mijl Middelkerke 2014

Joggend naar de sirene.
Wie me nog een keer vraagt of al dat lopen niet saai is, krijgt een oude Adidas-loopschoen naar het hoofd geslingerd. Een behoorlijk zware schoen is dat. Ik gebruik ze enkel nog om in de tuin te werken. Neen, elke hardloopwedstrijd is anders door het weer,  het parcours of de sterkte van het deelnemersveld. Neem nu de Sirenejogging in Middelkerke, veel afwisselender dan dit kan een wedstrijd onmogelijk zijn. Eerst 4 kilometer langs de zeedijk heerlijk "flyeren" met de wind in de rug, vervolgens 4 kilometer op en af ploeteren in de duinen met tegenwind. En dat twee ronden lang. Pure fun is dat. Ik finishte als 23ste in 1u00'39", goed voor een tweede plaats in mijn leeftijdscategorie bij de Masters! Mijn generale repetitie voor de halve marathon is dus meer dan geslaagd. Tijdens het uitlopen vroeg een omstaander of ik misschien nog niet genoeg gelopen had. Volgende keer breng ik mijn oude Adidasschoenen mee..