De schaduw van Congo

>

Schorreloop 2014

Photo credits: Christine Laplasse.
Er zijn slechts twee dingen belangrijk op een wedstrijddag: hard lopen en nog iets anders maar daar kan ik nu even niet opkomen. Het zal wel door de warmte komen. Want wat was het bloedheet tijdens de Schorreloop. Ik zweette al behoorlijk tijdens de inloopronde. Nochtans ging het lange tijd heel goed in de wedstrijd met de eerste 5 km in 18'38". Tot de hitte me bij mijn nekvel greep en flink dooreen schudde. Ik wist op een bepaald moment niet meer de hoeveelste keer we de Finse piste opliepen. Gelukkig bleek het de derde keer te zijn.  In de laatste bocht voor de finish werd ik nog gepasseerd door het duo Schamelhout en Stubbe. Ik was te verrast om die ultieme aanval nog te pareren en finishte als 23ste,  op amper vijf seconden van de 20ste plaats. Zo dicht lag het bij mekaar in die vermaledijde slotkilometer. En nu weet ik weer wat dat andere ding is: veel drinken, ook na de race..