De ziel van de verzamelaar

>

Bibman wint Midzomerrun 2014

Photo credits: Kate's Photography.
Photo Credits (bovenaan): Lopen voor het goede doel.
De zege is binnen! Ik heb de Midzomerloop van 6 kilometer met start en aankomst in het Jan Breydelstadium gewonnen. Het was meer herfst dan zomer in Brugge, met felle windstoten en onophoudelijke regen. Tot halverwege de wedstrijd liep ik samen met een loper uit Moeskroen op kop. Na de waterbevoorrading ben ik er alleen vandoor gegaan aan een tempo van 3.30/km. Met wind tegen was het harken. Voor mij uit zag ik in de verte de motard rijden. Diepe plassen waar ik doorheen liep, moeite om ze te ontwijken deed ik niet meer. Dan de bevrijdende laatste bocht naar de Doornstraat en het binnenlopen van de Brugse voetbaltempel, naast de kalklijnen en dug-outs, met Afrikaanse percussie en vlammen die ontstoken werden.  Magisch momentum en een slotkilometer in 3.22. Ik keek nog eens achterom maar de kloof was geslagen. Naast mij op het podium stonden SĆ©bastien Daels (Moeskroen) en Geert Deruderre (Wevelgem). Na de regen de zoete kussen van Miss Belgian Coast.

In de media:

Laurent Meese Winnaar op de korte afstand “Ik hou wel van lopen in de regen”, KW - Knack, 11 juli 2014.