De schaduw van Congo

>

Brussels Halve Marathon 2010

Een nieuwe ronde in mijn strijd tegen de tijd. De halve marathon van Brussel startte vanmorgen onder een wel heel erg gunstig gesternte. Het mooie nazomerweer en de speciale datum 101010 smeekten bijna om PR's. Voor de halve marathon waren er maar liefst 6000 sportievelingen komen opdagen. Mijn start was behoorlijk snel, sneller dan ik gepland had. Maar als je in de eerste startbox staat, heb je weinig andere opties dan mee de Wetstraat in te duiken. Enkel tijdens de eerste kilometers had ik nog wat last van zware benen, maar ik kwam al snel in een uitstekend ritme. De vele hellingen deerden me niet en de eerste tussentijden gaven me moed. Net als in St-Kruis deelde ik mijn wedstrijd in blokjes van 5 km in. De eerste vijf kilometers liep ik in precies 22 minuten, de volgende vijf in 21:34. Mooi op schema om onder de 1h30 te blijven. De derde vijf kilometers liep ik nog sneller (20:33). Het km 20 punt - na de lastige steile Tervurenlaan -bereikte ik in 1u25:59. Toen wist ik al dat de buit binnen was mits een snelle slotkilometer (03:42). Eindtijd 1u29:41 (14,2 km/u). Dat is een verbetering van mijn PR uit 2008 met bijna 1 minuut en ook nog eens 4 minuten sneller dan vorig jaar. Goed voor een 256ste plaats in het totaalklassement en een 34ste in mijn categorie. This Must Be It dacht ik toen ik later 's namiddags met een goede trappist aan het nagenieten was. Maar de tijd heeft zich niet zo snel gewonnen. Volgende afspraak wordt de Duitse Rursee marathon van 8 november.
Officiële uitslagen marathon en halve marathon Brussel 2010